Úvod HTML CSS PHP MySQL JavaScript
spriteBatch

spriteBatch

Vykreslování spritů probíhá pomocí instance spriteBatch v metodě Draw.
  spriteBatch.Begin();   //zahájení vykreslování  
  spriteBatch.Draw(sprite, new Vector2(0, 0), Color.White*0.8f);  //vykreslí textůru v bodě 0,0 s průhledností 20 procent            
  spriteBatch.Draw(sprite, position, null, Color.White, rotation, center, scale, SpriteEffects.None, 0);  // nejdelší verze spriteBatchu     
  
  spriteBatch.DrawString(spriteFond, kolik.ToString(), new Vector2(10f, 50f), Color.White);
  spriteBatch.DrawString(spriteFond,"AHOJ",position, Color.White);
  
    //mělo by to tam být po vykreslení  spriteBatch.DrawString ve 3D by to rozhodilo textury    
           Game.GraphicsDevice.BlendState = BlendState.Opaque;
           Game.GraphicsDevice.DepthStencilState = DepthStencilState.Default;
           Game.GraphicsDevice.SamplerStates[0] = SamplerState.LinearWrap;
          
  spriteBatch.End();     //ukončení vykreslování 
   

Parametry spriteBatch.Draw

  • sprite – textura spritu (Texture2D)
  • position – pozice spritu ve viewportu (Vector2(x,y)
  • rectangle  cílový obdelník do kterého se má textůra vykreslit (Rectangle(x,y,šířka,výška)
  • color – barva osvětlení. Pokud zvolíme bílou, bude sprite vykreslen beze změny, když zvolíme zelenou, bude mít sprite zelený nádech. (Color)
  • rotation – rotace spritu (float)
  • center – bod otáčení textury-střed je šířka/2,výška/2 (Vector2(x,y)
  • scale – násobek původní velikosti spritu. Pokud chcete sprite vykreslit zvětšený či zmenšený, je tento parametr ten pravý.(Vector2(float-šířka,float-výška))
  • effects – efekt použitý při vykreslování. Vypadá to zajímavě, ale za atraktivním názvem se skrývá pouze horizontální či vertikální převrácení.
  • layerDepth – vrstva, ve které je objekt umístěn (0 – front, 1 – back => 0.0f – 1.0f) Musí být v SpriteBatch.Begin nastavený parametr SpriteSortMode

Parametry spriteBatch.DrawString

  • spriteFont – font textu
  • "Ahoj" – samotný text vykreslení
  • position – pozice textu ve viewportu (Vector2(x,y)
  • color – barva osvětlení. Pokud zvolíme bílou, bude sprite vykreslen beze změny, když zvolíme zelenou, bude mít sprite zelený nádech. (Color)
pravy Ascii tabulka
Barvy
Klávesové zkratky


©2013-2021 Trojklik.8u.cz Autor: Vašek D.