Úvod HTML CSS PHP MySQL JavaScript
zvuky

SoundEffect a SoundEffectInstance

SoundEffect

  • SoundEffect.Play() nebo SoundEffect.Play(volume,pitch,pan)
  • Zvuk se přehrává přes sebe, pokud je znovu volán.
    přehraje zvuk s parametrami volume = hlasitost (typ float, 1-povodní hlasitost, 0.5-poloviční hlasitost)
    pitch = vyška (typ float, 1-o oktávu vyš, -0.5 o půl oktávy níž,-1 o oktávu níž)
    pan = vlevo nebo vpravo (typ float, 1-pravý reprák, 0-oba stejně,
    -1-levý reprák)

SoundEffectInstance

Zvuk se přehraje až po skončení původního zvuku i pokud by byl znovu volán.
Vytvoří se z SoundEffect=SoundEffectInstance.CreateInstance() v LoadContent().
  • SoundEffectInstance.Play()- přehraje zvuk
  • SoundEffectInstance.Stop()- zastáví přehrávání
  • SoundEffectInstance.Volume-nastaví nebo získá hlasitost
  • SoundEffectInstance.Pitch-nastaví nebo získá vyšku
  • SoundEffectInstance.Pan-nastaví nebo získá vlevo nebo vpravo
  • SoundEffectInstance.Pauze()- zastáví přehrávání
  • SoundEffectInstance.Resume()- spustí přehrávání
  • SoundEffectInstance.State- vrátí stav přehrávání (playing, paused, stopped) použít v podmínce
    if (zvuk.State == SoundState.Playing)
    .....
    using Microsoft.Xna.Framework.Audio;
    .....
    
      public class zvuk : Microsoft.Xna.Framework.Game
    {
        GraphicsDeviceManager graphics;
        SpriteBatch spriteBatch;

        SoundEffect zvuk1; // zakladní možnosti
        SoundEffectInstance zvukjiny;  // další možnosti
    ......
    
    
      protected override void LoadContent()
       {
        // Create a new SpriteBatch, which can be used to draw textures.
        spriteBatch = new SpriteBatch(GraphicsDevice);
        zvuk1 = Content.Load<SoundEffect>("trubka");
        zvukjiny = zvuk1.CreateInstance();

        // TODO: use this.Content to load your game content here
        }
        
        ...........
        
          protected override void Update(GameTime gameTime)
        {
        // Allows the game to exit
        if (GamePad.GetState(PlayerIndex.One).Buttons.Back == ButtonState.Pressed)
        this.Exit();

        // TODO: Add your update logic here
        KeyboardState novaKlavesa = Keyboard.GetState();
        if (novaKlavesa.IsKeyDown(Keys.Enter))
              zvuk1.Play(1f,0f,0f); //zvuk o 3 parametrech-hlasitost,vyska,(vlevo vpravo)
        if (novaKlavesa.IsKeyDown(Keys.Space)) {
              zvukjiny.Volume = 0.5f;
              zvukjiny.Pitch = 0.5f;
              zvukjiny.Play();
               float ddd;
               ddd = zvukjiny.Volume; //získa nastávení hlasitosti
                if (zvukjiny.State == SoundState.Playing)
                    ddd = 1f;  
          }

        
   
pravy Ascii tabulka
Barvy
Klávesové zkratky


©2013-2021 Trojklik.8u.cz Autor: Vašek D.