vector2
Vector2
Vector2 uchovává souřadnice X a Y.
Metody:
- Add(vektor1,vektor2) - Sečte dva vectory.
- Clamp(vektor1,vektor2min,vektor3max) - Omezí hodnotu v zadaném rozsahu.
- Distance(vektor1,vektor2) - Vypočítá vzdálenost mezi dvěma vektory.
- Divide(vektor1,číslo) - Vydělí vector číslem.
- Dot(vektor1,číslo) - Vypočte skalární součin dvou vektorů.
- Max(vektor1,vaktor2) - Vrátí vektor, který obsahuje dvě nejvyšší hodnoty dvou vektorů.
- Min(vektor1,vaktor2) - Vrátí vektor, který obsahuje dvě nejnižší hodnoty dvou vektorů.
- Multiply(vektor1,číslo) - Vynásobí vektor číslem nebo vektorem.
- Negate(vektor1) - Vynásobí vektor -1.
- One - Nastaví souřadnice na jednu.
- Subtract(vektor1,vektor2) - Odečte od vektoru1 vektor2.
- Transform(vektor,matrix) - Transformuje (přesune) vektor na pozici danou matici matrix.Příklad je zde pod nadpisem Kolize pootočeného obdelníku a kruhu.
- .UnitX - Nastaví souřadnici x na 1.
- .UnitY - Nastaví souřadnici y na 1.
- Zero - Nastaví souřadnice na nulu.
Add
Vector2 vector1 = new Vector2(20, 30);
Vector2 vector2 = new Vector2(45, 70);
Vector2 vectorSecteny = new Vector2();
vectorSecteny= Vector2.Add(vector1, vector2);//vysledek bude 65 a 100
//nebo
Vector2.Add(ref vector1, ref vector2, out vectorSecteny);//vysledek bude 65 a 100
Clamp
Vector2 vector1 = new Vector2(20, 30);
Vector2 vector2 = new Vector2(45, 70);
Vector2 vectorVysledny = new Vector2();
vectorVysledny= Vector2.Clamp(new Vector2(25, 100), vector1, vector2);// výsledek je 25 a 70
Divide
Vector2 vector1 = new Vector2(20, 30);
Vector2 vector2 = new Vector2(45, 70);
Vector2 vectorVysledny = new Vector2();
Vector2 vectorVysledny2 = new Vector2();
vectorVysledny = Vector2.Divide(vector1, 25);//výsledek je 0,8 a 1,2
Vector2.Divide(ref vector1, ref vector2, out vectorVysledny2);> //výsledek je 0,4444 a 0,4285714
Max a Min
Vector2 vector1 = new Vector2(50, 30);
Vector2 vector2 = new Vector2(45, 70);
Vector2 vectorVysledny1 = new Vector2();
Vector2 vectorVysledny2 = new Vector2();
vectorVysledny1 = Vector2.Max(vector1, vector2); > //výsledek je 50 a 70
vectorVysledny2 = Vector2.Min(vector1, vector2); > //výsledek je 30 a 45
Multiply
Vector2 vector1 = new Vector2(50, 30);
Vector2 vector2 = new Vector2(45, 70);
Vector2 vectorVysledny1 = new Vector2();
Vector2 vectorVysledny2 = new Vector2();
vectorVysledny1 = Vector2.Multiply(vector1, 20); > //výsledek je 1000 a 600
vectorVysledny2 = Vector2.Multiply(vector1, vector2); > //výsledek je 2250 a 2100