Úvod HTML CSS PHP MySQL JavaScript
vector2

Vector2

Vector2 uchovává souřadnice X a Y.

Metody:

  • Add(vektor1,vektor2) - Sečte dva vectory.
  • Clamp(vektor1,vektor2min,vektor3max) - Omezí hodnotu v zadaném rozsahu.
  • Distance(vektor1,vektor2) - Vypočítá vzdálenost mezi dvěma vektory.
  • Divide(vektor1,číslo) - Vydělí vector číslem.
  • Dot(vektor1,číslo) - Vypočte skalární součin dvou vektorů.
  • Max(vektor1,vaktor2) - Vrátí vektor, který obsahuje dvě nejvyšší hodnoty dvou vektorů.
  • Min(vektor1,vaktor2) - Vrátí vektor, který obsahuje dvě nejnižší hodnoty dvou vektorů.
  • Multiply(vektor1,číslo) - Vynásobí vektor číslem nebo vektorem.
  • Negate(vektor1) - Vynásobí vektor -1.
  • One - Nastaví souřadnice na jednu.
  • Subtract(vektor1,vektor2) - Odečte od vektoru1 vektor2.
  • Transform(vektor,matrix) - Transformuje (přesune) vektor na pozici danou matici matrix.Příklad je zde pod nadpisem Kolize pootočeného obdelníku a kruhu.
  • .UnitX - Nastaví souřadnici x na 1.
  • .UnitY - Nastaví souřadnici y na 1.
  • Zero - Nastaví souřadnice na nulu.
Add
   Vector2 vector1 = new Vector2(20, 30);
   Vector2 vector2 = new Vector2(45, 70);
   Vector2 vectorSecteny = new Vector2();

   vectorSecteny= Vector2.Add(vector1, vector2);//vysledek bude 65 a 100   
    //nebo 
   Vector2.Add(ref vector1, ref vector2, out vectorSecteny);//vysledek bude 65 a 100
 
Clamp
   Vector2 vector1 = new Vector2(20, 30);
   Vector2 vector2 = new Vector2(45, 70);
   Vector2 vectorVysledny = new Vector2();
   
   vectorVysledny=  Vector2.Clamp(new Vector2(25, 100), vector1, vector2);// výsledek je 25 a 70  
 
Divide
    Vector2 vector1 = new Vector2(20, 30);
    Vector2 vector2 = new Vector2(45, 70);
    Vector2 vectorVysledny = new Vector2();
    Vector2 vectorVysledny2 = new Vector2();

    vectorVysledny = Vector2.Divide(vector1, 25);//výsledek je 0,8 a 1,2 
    Vector2.Divide(ref vector1, ref vector2, out vectorVysledny2);> //výsledek je 0,4444 a 0,4285714    
    
Max a Min
    Vector2 vector1 = new Vector2(50, 30);
    Vector2 vector2 = new Vector2(45, 70);
    Vector2 vectorVysledny1 = new Vector2();
    Vector2 vectorVysledny2 = new Vector2();
          
    vectorVysledny1 = Vector2.Max(vector1, vector2); > //výsledek je 50 a 70   
    vectorVysledny2 = Vector2.Min(vector1, vector2); > //výsledek je 30 a 45   
      
Multiply
      Vector2 vector1 = new Vector2(50, 30);
      Vector2 vector2 = new Vector2(45, 70);
      Vector2 vectorVysledny1 = new Vector2();
      Vector2 vectorVysledny2 = new Vector2();

      vectorVysledny1 = Vector2.Multiply(vector1, 20);        > //výsledek je 1000 a 600   
      vectorVysledny2 = Vector2.Multiply(vector1, vector2);    > //výsledek je 2250 a 2100   

      
pravy Ascii tabulka
Barvy
Klávesové zkratky


©2013-2021 Trojklik.8u.cz Autor: Vašek D.