mys
Mouse
Mouse je třída pro práci s myší .
Statická metoda
GetState(),nám vrátí stav aktuálně stisknutých tlačítek,pozice myši a kolečka myši.
Instance stavu kláves je typu
MouseState.
Defaltní myš zapneme přepnutím vlastnosti
IsMouseVisible přímo ve hře v metodě
Initialize().
IsMouseVisible = true; //myš zapnuta
IsMouseVisible = false; //myš vypnuta
Kolize rectanglu s pozicí myše:
if (velikostCtverceMys.Contains(new Point(mys.X, mys.Y)))
Vykreslení vlastní myše:
spriteBatch.DrawString(font, "X", new Vector2(mys.X, mys.Y), Color.White);
nebo s použitím obrázku:
spriteBatch.Draw(mysobrazek, new Vector2(mys.X, mys.Y), Color.White);
Vykreslení pozice a tlačítka myši:
string text = String.Format("{0},{1} {2}", mys.X, mys.Y, mys.LeftButton);
game1.spriteBatch.DrawString(font, text, new Vector2(0, 100), Color.White);
Vytvoření rectanglů nad nápisy pro myš:
Vector2 napis= font.MeasureString("ahoj");
obdelnik= new Rectangle((int)pozice.X, (int)pozice.Y, (int)napis.X, (int)napis.Y)
....
public MouseState mys;
....
obdelnik = new Rectangle(20, 30, 400, 10);
....
mys = Mouse.GetState();
....
if (obdelnik.Contains(new Point(mys.X, mys.Y))&& (mys.LeftButton == ButtonState.Pressed))
spriteBatch.DrawString(font, "Ahoj", new Vector2(300, 200), Color.White);
Posune myš na danou pozici:
Mouse.SetPosition((int)X,(int)Y);