Úvod HTML CSS PHP MySQL JavaScript
pohyb2d

Pohyb v 2D

V XNA se úhly označují radiány a ne stupni. Celý úhel, tedy 360°, je 2π radiánů. Přímý úhel je π radiánů a pravý úhel odpovídá π/2 radiánům. PiOver2 je tedy 90°.
stupně

Rotaci (uhel v radiánech) „zkonvertujeme“ na vektor. Když bude rotace 0, cosinus rotace bude 1 a sinus rotace bude 0. Když to vložíme do vektoru jako směr, gameObjekt poletí rovně doprava.

vektor
      KeyboardState keystate = Keyboard.GetState();
   
       if (keyState.IsKeyDown(Keys.Left))
            uhelPohybu = (uhelPohybu - 0.05f+ MathHelper.TwoPi) % MathHelper.TwoPi;    //% je modulo zbytek po dělení     

        else if (keyState.IsKeyDown(Keys.Right))

            uhelPohybu = (uhelPohybu + 0.05f) % MathHelper.TwoPi;

      
        double elapsed = gameTime.ElapsedGameTime.TotalMilliseconds; //čas mezi dvěma snímky     

      gameObjekt.Position.X += (float)( rychlost* elapsed * Math.Cos(uhelPohybu));
      gameObjekt.Position.Y += (float)( rychlost* elapsed * Math.Sin(uhelPohybu));     
     
pravy Ascii tabulka
Barvy
Klávesové zkratky


©2013-2021 Trojklik.8u.cz Autor: Vašek D.