rigibody
Rigidbody
Přidá objektu fyzikální vlastnosti.
Získání vlastností a nastavení:
var rig = GetComponent<Rigidbody>();
rig.AddForce(transform.forward * speed);
Proměnné:
- Mass - Hmotnost objektu.
- Liner Drag - Odpor vzduchu.
- Angular Drag - Odpor vzduchu při rotaci.
- Use Gravity - Pokud je povoleno, je objekt ovlivněn gravitací.
- Is Kinematic - Vypne fyziku.
- Interpolate - Doporučuje se zapnout interpolaci pro hlavní postavu, ale zakázat to pro všechno ostatní.
- Collision Detection
- Constraints - Zastaví Rigidbody ve vybraných osách.
Funkce:
- AddExplosionForce - Aplikuje sílu na objekt, které simuluje účinky výbuchu. AddForce může být použita pouze na aktivní objekt.
- AddForce - Aplikuje sílu kontinuálně na objekt podle daného módu. AddForce může být použita pouze na aktivní objekt.
AddExplosionForce - Aplikuje sílu exploze do všech okolních rigidbody.
public float radius = 5.0F;
public float power = 10.0F;
void Start()
{
Vector3 explosionPos = transform.position;
Collider[] colliders = Physics.OverlapSphere(explosionPos, radius);
foreach (Collider hit in colliders)
{
Rigidbody rb = hit.GetComponent<Rigidbody>();
if (rb != null)
{
rb.AddExplosionForce(power, explosionPos, radius, 3.0F);
}
}
}