particles
Particles System
Generování náhodných částic.
Vlastnosti:
- Duration - délka trvání efektu.
- Looping - opakování dokola.
- Start Delay - odložení startu.
- Start Lifetime - délka života částice po startu.
- Start Speed - rychlost částice po startu.
- Start Size - velikost částice po startu.
- 3D Start Rotation
- Start Rotation
- Randomize Rotation Direction
- Start Color - barva po startu.
- Duration - délka trvání efektu.
- Play On Awake - spustit při vytvoření.
Shape:
jak se částice tvoří
- Shape - kužel, kruh ,box, atd.
- Angle - úhel vypuštění.
- Radius - radius vypuštění.
a další podle shape.
Force over Lifetime:
Zrychlení částic v určité ose.
Při vložení scriptu do particles systemu a využití curve:
void Update () {
ParticleSystem ps = GetComponent<ParticleSystem>();
var hodnota =ps.forceOverLifetime;
hodnota.enabled = true;
AnimationCurve curve = new AnimationCurve();
curve.AddKey(0.0f, 0.1f);
curve.AddKey(0.75f, 1.0f);
hodnota.x = new ParticleSystem.MinMaxCurve(1.5f, curve);
}
Použití constanty v jiném scriptu:
public ParticleSystem parametry;
.....
ParticleSystem ps =parametry.GetComponent<ParticleSystem>();
var hodnota = ps.forceOverLifetime;
hodnota.x = new ParticleSystem.MinMaxCurve( 2.0f);
Color over Lifetime:
Změna barvy částic.