Je to struktura, do které můžeme ukládat více objektů a za běhu programu přidávat a mazat záznamy.
Vytvoření a vložení do jednoduchého listu.
List<int> list = new List<int>(); list.Add(5); list.Add(10); nebo string[] poleStringu = {"První", "Druha", "Třetí"}; List<string> l = new List<string>(poleStringu);
Vytvoření listu o několika objektech. Ve třídě GameObject si načte vlastnosti ruzných typů (string, int atd...).
List<GameObject> seznam = new List<GameObject>();
GameObject s = new GameObject(nahoda.Next(0, (int)GraphicsDevice.Viewport.Width - asteroid.Width), -60);
s.rychlost = nahoda.Next(0, 100) * 0.002f;
int velikost = nahoda.Next(50, 200);
s.scale = velikost / 100f;
s.obrana = velikost * 3;
s.utok = velikost * 5;
asteroidy.Add(s);
nebo:
cesta.Add(new listVlna {pozice =new Vector2( poziceX,poziceY ),barva = Color.White});
AddRange
private void button4_Click(object sender, EventArgs e) { label4.Text = ""; cislo.AddRange(pole); foreach (var s in cislo) label4.Text += s.ToString() + " "; }Average
private void button4_Click(object sender, EventArgs e) { double p = cislo1.Average(); double pp = seznam.Average(p=>p.vek); }Contains
private void button2_Click(object sender, EventArgs e) { int cislotext = Convert.ToInt16(textBox3.Text); if (cislo.Contains(cislotext)) label4.Text = "Cislo nalezeno"; else { label4.Text = "Nenalezeno"; } }CopyTo
private void button5_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1.CopyTo(pole1); // zkopíruje čislo1 do pole1 od indexu 0 a přepíše prvky cislo1.CopyTo(pole1,4);// zkopíruje čslo1 do pole1 od indexu 4 a přepíše prvky cislo1.CopyTo(2,pole1,5,3); //zkopíruje 3 prvky z číslo1 od indexu 2 do pole1 od indexu 5 a přepíše prvky }Distinct
cislo=cislo.Distinct().ToList();Find
private void button15_Click(object sender, EventArgs e) { Class1 vysledek = seznam.Find(p => p.vek > 20); Class1 text = seznam.Find(p1 => p1.jmeno=="červený"); int vysledek1 = cislo1.Find(pp => pp < 30); ListIndexof LastIndexOfvysledek3 = cislo1.FindAll(ppp => ppp > 30); int index = seznam.FindIndex(p2 => p2.jmeno == "Vašek"); Class1 najdi = seznam.FindLast(p3=>p3.jmeno=="Aja"); int lastIndex = cislo1.FindLastIndex(p4 => p4 >40); label4.Text = vysledek.vek + " " + vysledek1+" "+index; foreach (var o in vysledek3) label4.Text += " " + o; }
private void button8_Click(object sender, EventArgs e) { int p = seznam.LastIndexOf(15); int pp = seznam.IndexOf("jan"); }Insert , InsertRange a Concat
private void button8_Click(object sender, EventArgs e) { Class1 s = new Class1(); s.jmeno = "jan"; s.vek = 12; seznam.Insert(2,s); string[] authors = { "Mike Gold", "Don Box", "Sundar Lal", "Neel Beniwal" }; autori.InsertRange(4, authors); seznam.InsertRange(2, seznam1); List <int> pokus44 =new List<int>(); pokus44= cislo.Concat(cislo1).ToList() ; }Interset a Union
private void button12_Click(object sender, EventArgs e) { List<int> vysledek = new List<int>(cislo.Intersect(cislo1)); foreach (var pp in vysledek) label4.Text += pp.ToString() + " "; List<int> vysledek1 = new List<int>(cislo.Union(cislo1)); foreach (var pp in vysledek1) label4.Text += pp.ToString() + " "; }Max a Min
private void button13_Click(object sender, EventArgs e) { int vysledek1 = cislo.Min(); int vysledek2 = seznam.Max(p => p.vek); label4.Text = vysledek1 + " " + vysledek2; }remove
public void button9_Click(object sender, EventArgs e) { cislo.Remove(44); seznam.RemoveAt(2); cislo1.RemoveRange(1, 2); seznam.RemoveAll(p => p.vek > 20); }Take a Sum
private void button14_Click(object sender, EventArgs e) { int vysledek = cislo.Sum(); int vysledek1 = seznam.Sum(p => p.vek); label4.Text = vysledek.ToString()+" "+vysledek1; var pole = cislo1.Take(5); foreach (var pp in pole) label4.Text += "take "+pp.ToString(); }ToArray
private void button10_Click(object sender, EventArgs e) { int[] r = cislo1.ToArray(); foreach (var s in r) label4.Text += s.ToString() + " "; }