Úvod HTML CSS PHP MySQL JavaScript
cykly

Cykly

FOR

smyčka s předem určeným počtem cyklů
               
  int z = 0;
  for (int i = 0; i < 6; i++)
  {
    z++;   //6x přičte do proměnné  z  jedničku  z=6 
  }
 

WHILE

smyčka s podmínkou na začátku, je-li platná, zahájí se tělo příkazu
 
  int z = 0;
  while (z < 4)
  {
    z++;    //4x přičte do proměnné  z  jedničku  z=4 
  }  
 

DO ... WHILE

smyčka s podmínku na konci, po startu se provede alespoň jednou i přes neplatnou podmínku
    
  int z = 0;

  do
  {
   z++ ;    //8x přičte do proměnné  z  jedničku  z=8 
 
  }
  while (z < 8); 
     

FOREACH

projde celé pole
  int[] pole= new int[] {1,2,5,8,9};
  foreach (int s in pole)
    {
      z += s;    //sečte všechny čísla v poli  pole    z=25
    }
       

BREAK

přeruší cyklus(vyskočí ven z cyklu)
  int[] pole= new int[] {1,2,5,8,9};   
  foreach (int s in pole)
    {
      z += s;    //sečte 3 čísla v poli  pole a vyskočí ven   z=8
     if (s==5)
     break;
    }   
     

CONTINUE

skočí na začátek cyklu a pokračuje dalším
 
 int[] pole= new int[] {1,2,5,8,9};   
  foreach (int s in pole)
    { 
     if (s==5)
      continue;
      z += s;    //sečte 4 čísla v poli  pole a čislo 5 vynechá  z=20
    
    }          
    

Podmínky

IF ... ELSE

základní příkaz programování
   int cislo=Convert.ToInt16(comboBox4.Text);
            if (cislo == 1)
                label2.Text = "proběhla podminka IF";
            else if (cislo == 2)
                label2.Text = "proběhla podminka ELSE IF";
            else
            {
                label2.Text = "proběhla podminka ELSE";
            }    
      

SWITCH

slouží k větvení programu do více větví
   int cislo = Convert.ToInt16(comboBox5.Text);

            switch (cislo)
            { 
                case 1:
                    label2.Text = "cislo 1";
                    break;
                case 2:
                    label2.Text = "cislo 2";
                    break;
                case 3:
                    label2.Text = "cislo 3";
                    break;
                default:
                    label2.Text = "ani 1 2 3";
                    break;
            }         
            

OPERATORY

Operátor C-like Zápis
Rovnost ==
Je ostře větší >
Je ostře menší <
Je větší nebo rovno >=
Je menší nebo rovno <=
Nerovnost !=
Obecná negace !
Rovnost zapisujeme dvěma ==.
Podmínky je možné skládat a to pomocí dvou základních operátorů:
Operátor C-like Zápis
A zároveň &&
Nebo ||
 
  if (z>=5 && z<=10 || z>= 15 && z<=20)
  {
         // pokud je číslo v daném rozmezí 5-10 nebo 15-20
         provedou se příkazy ve složených závorkách 
  }
    
pravy Ascii tabulka
Barvy
Klávesové zkratky


©2013-2021 Trojklik.8u.cz Autor: Vašek D.