Úvod HTML CSS PHP MySQL JavaScript
kontrolky

Kontrolky

sada_nastroju

Okno sada nástrojů (panel nástrojů) zobrazuje ovládací prvky (kontrolky), které lze přidat do projektů.

Chcete-li otevřít sadu nástrojů, zvolte možnost Zobrazit > sadu nástrojů na panelu nabídek nebo stiskněte klávesovou zkratku CTRL + ALT + X.

Různé ovládací prvky lze přetáhnout do okna formuláře a změnit velikost ovládacích prvků, umístění a další vlastnosti.

Kontrolku lze vytvořit i přímo v kódu.

button1 = new Button1(i, y);
button1.Anchor = (AnchorStyles.Bottom | AnchorStyles.Right);
button1.AutoSize = false;    
button1.BackColor = Color.Bisque;
button1.BackgroundImage = imageList1.Images[0];
button1.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Center;
button1.Cursor = Cursors.Hand;
button1.Enabled = true;
button1.Font = new System.Drawing.Font("Microsoft Sans Serif", 30F, System.Drawing.FontStyle.Regular, System.Drawing.GraphicsUnit.Point, ((byte)(238)));
button1.ForeColor = Color.Green;
button1.Location = new Point( 50 ,  90 );
button1.Size = new System.Drawing.Size(50, 50); 
button1.MouseDown += new MouseEventHandler(event_MouseDown); //nastaví event  
button1.TextAlign = System.Drawing.ContentAlignment.MiddleCenter;
this.Controls.Add(button1 );
      

Ke kontrolce lze přidat i event. Vytvoření pole tlačítek a nastaveni eventu.

Obecné vlastnosti:

  • Anchor - Získá nebo nastaví hrany kontejneru, ke kterému je ovládací prvek vázán, a určuje, jak se změní velikost ovládacího prvku s nadřazeným prvkem.
  • BackColor - Získá nebo nastaví barvu pozadí.
  • BackgroundImage - Získá nebo nastaví obrázek pozadí
  • BackgroundImageLayout - Získá nebo nastaví rozložení obrázku pozadí.
  • Controls - Získá kolekci ovládacích prvků obsažených v ovládacím prvku.
  • Cursor - Získá nebo nastaví kurzor, který se zobrazí, když je ukazatel myši nad ovládacím prvkem.
  • Enabled - Získá nebo nastaví hodnotu označující, zda může ovl. prvek reagovat na interakci uživatele.
  • Focused - Získá hodnotu, která označuje, zda má ovládací prvek vstupní fokus.
  • Font - Získá nebo nastaví písmo textu zobrazovaného ovládacím prvkem.
  • ForeColor -Získá nebo nastaví barvu popředí ovládacího prvku.
  • Height - Získá nebo nastaví výšku ovládacího prvku.
  • Left - Získá nebo nastaví vzdálenost (v pixelech) mezi levým okrajem ovládacího prvku a levým okrajem klientské oblasti příslušného kontejneru.
  • Location - Získá nebo nastaví souřadnice levého horního rohu ovládacího prvku vzhledem k levému hornímu rohu jeho kontejneru.
  • MaximumSize - Získá nebo nastaví maximální velikost.
  • MinimumSize - Získá nebo nastaví minimální velikost.
  • MouseButtons - Načte hodnotu, která označuje, která z tlačítek myši je ve stisknutém stavu.
  • MousePosition - Získá polohu kurzoru myši v souřadnicích obrazovky.
  • Name - Získá nebo nastaví název ovládacího prvku.
  • PreferredSize - Získá velikost obdélníkové oblasti, do které se ovládací prvek vejde.
  • Size - Získá nebo nastaví výšku a šířku ovládacího prvku.
  • TabIndex - Získá nebo nastaví pořadí prvků pro tabulátor.
  • TabStop - Získává nebo nastavuje hodnotu, která označuje, jestli uživatel může dát fokus na tento ovládací prvek pomocí klávesy TAB.
  • Text - Získá nebo nastaví text prvku.
  • Visible - Získá nebo nastaví viditelnost prvku.
controls
private void removeButton_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
   if(panel1.Controls.Contains(removeButton))
   {
      panel1.Controls.Remove(removeButton);
   }
}        	
        	
focused
 button1.Enabled = checkBoxNumber.Focused;
        	
mousebutton
 
        private void label1_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e)
        {
            if (e.Button == MouseButtons.Left)
                label1.Text = e.Button.ToString();
        }
 
mouseposition
 
        private void label1_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e)
        {
            label1.Text = MousePosition.ToString();
        }  
 
preferredsize
   label1.Text= button1.PreferredSize.ToString();
  

Obecné metody:

  • BringToFront - Převede ovládací prvek na začátek pořadí vykreslování.
  • Focus - Nastaví fokus vstupu na ovládací prvek.
  • Refresh - Vynutí, aby ovládací prvek překreslil sám sebe a všechny podřízené ovládací prvky.
  • Select() - Aktivuje ovládací prvek.
  • SendToBack Metoda - Převede ovládací prvek na konec pořadí vykreslování.
pravy Ascii tabulka
Barvy
Klávesové zkratky


©2013-2021 Trojklik.8u.cz Autor: Vašek D.