kontrolky
Kontrolky
Okno sada nástrojů (panel nástrojů) zobrazuje ovládací prvky (kontrolky), které lze přidat do projektů.
Chcete-li otevřít sadu nástrojů, zvolte možnost Zobrazit > sadu nástrojů na panelu nabídek nebo stiskněte klávesovou zkratku CTRL + ALT + X.
Různé ovládací prvky lze přetáhnout do okna formuláře a změnit velikost ovládacích prvků, umístění a další vlastnosti.
Kontrolku lze vytvořit i přímo v kódu.
button1 = new Button1(i, y);
button1.Anchor = (AnchorStyles.Bottom | AnchorStyles.Right);
button1.AutoSize = false;
button1.BackColor = Color.Bisque;
button1.BackgroundImage = imageList1.Images[0];
button1.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Center;
button1.Cursor = Cursors.Hand;
button1.Enabled = true;
button1.Font = new System.Drawing.Font("Microsoft Sans Serif", 30F, System.Drawing.FontStyle.Regular, System.Drawing.GraphicsUnit.Point, ((byte)(238)));
button1.ForeColor = Color.Green;
button1.Location = new Point( 50 , 90 );
button1.Size = new System.Drawing.Size(50, 50);
button1.MouseDown += new MouseEventHandler(event_MouseDown); //nastaví event
button1.TextAlign = System.Drawing.ContentAlignment.MiddleCenter;
this.Controls.Add(button1 );
Ke kontrolce lze přidat i event. Vytvoření pole tlačítek a nastaveni eventu.
Obecné vlastnosti:
- Anchor - Získá nebo nastaví hrany kontejneru, ke kterému je ovládací prvek vázán, a určuje, jak se změní velikost ovládacího prvku s nadřazeným prvkem.
- BackColor - Získá nebo nastaví barvu pozadí.
- BackgroundImage - Získá nebo nastaví obrázek pozadí
- BackgroundImageLayout - Získá nebo nastaví rozložení obrázku pozadí.
- Controls - Získá kolekci ovládacích prvků obsažených v ovládacím prvku.
- Cursor - Získá nebo nastaví kurzor, který se zobrazí, když je ukazatel myši nad ovládacím prvkem.
- Enabled - Získá nebo nastaví hodnotu označující, zda může ovl. prvek reagovat na interakci uživatele.
- Focused - Získá hodnotu, která označuje, zda má ovládací prvek vstupní fokus.
- Font - Získá nebo nastaví písmo textu zobrazovaného ovládacím prvkem.
- ForeColor -Získá nebo nastaví barvu popředí ovládacího prvku.
- Height - Získá nebo nastaví výšku ovládacího prvku.
- Left - Získá nebo nastaví vzdálenost (v pixelech) mezi levým okrajem ovládacího prvku a levým okrajem klientské oblasti příslušného kontejneru.
- Location - Získá nebo nastaví souřadnice levého horního rohu ovládacího prvku vzhledem k levému hornímu rohu jeho kontejneru.
- MaximumSize - Získá nebo nastaví maximální velikost.
- MinimumSize - Získá nebo nastaví minimální velikost.
- MouseButtons - Načte hodnotu, která označuje, která z tlačítek myši je ve stisknutém stavu.
- MousePosition - Získá polohu kurzoru myši v souřadnicích obrazovky.
- Name - Získá nebo nastaví název ovládacího prvku.
- PreferredSize - Získá velikost obdélníkové oblasti, do které se ovládací prvek vejde.
- Size - Získá nebo nastaví výšku a šířku ovládacího prvku.
- TabIndex - Získá nebo nastaví pořadí prvků pro tabulátor.
- TabStop - Získává nebo nastavuje hodnotu, která označuje, jestli uživatel může dát fokus na tento ovládací prvek pomocí klávesy TAB.
- Text - Získá nebo nastaví text prvku.
- Visible - Získá nebo nastaví viditelnost prvku.
controls
private void removeButton_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
if(panel1.Controls.Contains(removeButton))
{
panel1.Controls.Remove(removeButton);
}
}
focused
button1.Enabled = checkBoxNumber.Focused;
mousebutton
private void label1_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e)
{
if (e.Button == MouseButtons.Left)
label1.Text = e.Button.ToString();
}
mouseposition
private void label1_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e)
{
label1.Text = MousePosition.ToString();
}
preferredsize
label1.Text= button1.PreferredSize.ToString();
Obecné metody:
- BringToFront - Převede ovládací prvek na začátek pořadí vykreslování.
- Focus - Nastaví fokus vstupu na ovládací prvek.
- Refresh - Vynutí, aby ovládací prvek překreslil sám sebe a všechny podřízené ovládací prvky.
- Select() - Aktivuje ovládací prvek.
- SendToBack Metoda - Převede ovládací prvek na konec pořadí vykreslování.