Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma

Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma
Úvod HTML CSS PHP MySQL JavaScript
kontrolky

Kontrolky

sada_nastroju

Okno sada nástrojů (panel nástrojů) zobrazuje ovládací prvky (kontrolky), které lze přidat do projektů.

Chcete-li otevřít sadu nástrojů, zvolte možnost Zobrazit > sadu nástrojů na panelu nabídek nebo stiskněte klávesovou zkratku CTRL + ALT + X.

Různé ovládací prvky lze přetáhnout do okna formuláře a změnit velikost ovládacích prvků, umístění a další vlastnosti.

Kontrolku lze vytvořit i přímo v kódu.

button1 = new Button1(i, y);
button1.Anchor = (AnchorStyles.Bottom | AnchorStyles.Right);
button1.AutoSize = false;    
button1.BackColor = Color.Bisque;
button1.BackgroundImage = imageList1.Images[0];
button1.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Center;
button1.Cursor = Cursors.Hand;
button1.Enabled = true;
button1.Font = new System.Drawing.Font("Microsoft Sans Serif", 30F, System.Drawing.FontStyle.Regular, System.Drawing.GraphicsUnit.Point, ((byte)(238)));
button1.ForeColor = Color.Green;
button1.Location = new Point( 50 ,  90 );
button1.Size = new System.Drawing.Size(50, 50); 
button1.MouseDown += new MouseEventHandler(event_MouseDown); //nastaví event  
button1.TextAlign = System.Drawing.ContentAlignment.MiddleCenter;
this.Controls.Add(button1 );
      

Ke kontrolce lze přidat i event. Vytvoření pole tlačítek a nastaveni eventu.

Obecné vlastnosti:

  • Anchor - Získá nebo nastaví hrany kontejneru, ke kterému je ovládací prvek vázán, a určuje, jak se změní velikost ovládacího prvku s nadřazeným prvkem.
  • BackColor - Získá nebo nastaví barvu pozadí.
  • BackgroundImage - Získá nebo nastaví obrázek pozadí
  • BackgroundImageLayout - Získá nebo nastaví rozložení obrázku pozadí.
  • Controls - Získá kolekci ovládacích prvků obsažených v ovládacím prvku.
  • Cursor - Získá nebo nastaví kurzor, který se zobrazí, když je ukazatel myši nad ovládacím prvkem.
  • Enabled - Získá nebo nastaví hodnotu označující, zda může ovl. prvek reagovat na interakci uživatele.
  • Focused - Získá hodnotu, která označuje, zda má ovládací prvek vstupní fokus.
  • Font - Získá nebo nastaví písmo textu zobrazovaného ovládacím prvkem.
  • ForeColor -Získá nebo nastaví barvu popředí ovládacího prvku.
  • Height - Získá nebo nastaví výšku ovládacího prvku.
  • Left - Získá nebo nastaví vzdálenost (v pixelech) mezi levým okrajem ovládacího prvku a levým okrajem klientské oblasti příslušného kontejneru.
  • Location - Získá nebo nastaví souřadnice levého horního rohu ovládacího prvku vzhledem k levému hornímu rohu jeho kontejneru.
  • MaximumSize - Získá nebo nastaví maximální velikost.
  • MinimumSize - Získá nebo nastaví minimální velikost.
  • MouseButtons - Načte hodnotu, která označuje, která z tlačítek myši je ve stisknutém stavu.
  • MousePosition - Získá polohu kurzoru myši v souřadnicích obrazovky.
  • Name - Získá nebo nastaví název ovládacího prvku.
  • PreferredSize - Získá velikost obdélníkové oblasti, do které se ovládací prvek vejde.
  • Size - Získá nebo nastaví výšku a šířku ovládacího prvku.
  • TabIndex - Získá nebo nastaví pořadí prvků pro tabulátor.
  • TabStop - Získává nebo nastavuje hodnotu, která označuje, jestli uživatel může dát fokus na tento ovládací prvek pomocí klávesy TAB.
  • Text - Získá nebo nastaví text prvku.
  • Visible - Získá nebo nastaví viditelnost prvku.
controls
private void removeButton_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
   if(panel1.Controls.Contains(removeButton))
   {
      panel1.Controls.Remove(removeButton);
   }
}        	
        	
focused
 button1.Enabled = checkBoxNumber.Focused;
        	
mousebutton
 
        private void label1_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e)
        {
            if (e.Button == MouseButtons.Left)
                label1.Text = e.Button.ToString();
        }
 
mouseposition
 
        private void label1_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e)
        {
            label1.Text = MousePosition.ToString();
        }  
 
preferredsize
   label1.Text= button1.PreferredSize.ToString();
  

Obecné metody:

  • BringToFront - Převede ovládací prvek na začátek pořadí vykreslování.
  • Focus - Nastaví fokus vstupu na ovládací prvek.
  • Refresh - Vynutí, aby ovládací prvek překreslil sám sebe a všechny podřízené ovládací prvky.
  • Select() - Aktivuje ovládací prvek.
  • SendToBack Metoda - Převede ovládací prvek na konec pořadí vykreslování.
pravy Ascii tabulka
Barvy
Klávesové zkratky


©2013-2021 Trojklik.8u.cz Autor: Vašek D.